OM OSS

Flatåsen Musikkorps (tidligere Flatåsen Tut & Blæs) ble stiftet våren 1993 og hadde sin første opptreden noen uker etter på 17. mai med 9 musikanter. Korpset var med i toget på Flatåsen og spilte til en liten konsert etterpå. Navnet ble foreslått av en av tilhørerne og akseptert. Instrumenter var i stor grad innlånt fra skolekorpset.

I 1994 var korpset vokst til 17 medlemmer. Engasjement fra borettslag både på 17. mai og ved tenning av julegran i advent. I tillegg var korpset engasjert på Vinmonopolets dag og spilte i butikken til G-sport på torget.

I 1995 kom første oppdrag for tyrolerlaget i byen. Oppmarsj ned Munkegata med blålys foran, dans i Ravnkloa og påfølgende tur til Lian. Fane ble designet og sydd av korpsets medlemmer til 17. mai dette året.

1996 var det prøve VM på ski i Granåsen. Korpset deltok i det offisielle kulturprogrammet og lærte at rødsprit er greit å bruke på ventilene når det er kaldt. Repertoaret var fortsatt preget av tyrolermusikk. I 1997 var det full fres med VM på ski med blant opptak for utenlandske radiostasjoner. Videre spilte vi på NM i coctailmix, på tyrolerfest, 40 og 50 årsdager og i sølvbryllup. Ved 5 års jubileet i 1998 var det registret 15 medlemmer.

I en periode var aktiviten kun lagt til 17.mai og div. Julearrangement. Medlemsmassen var synkende, men noen har vært der hele tiden og holdt julene igang.

Våren 2002 ble et vendepunkt. Korpset skaffet seg dirigent og siden den gang har det vært forskjellige dyktige musikalske ledere.

1.januar 2010 skiftet korpset navn til Flatåsen Musikkorps og 17.mai samme år kunne korpset presentere sin nye fane

Flatåsen Musikkorps ønsker alle velkommen som har korps og musikk som hobby, gammel som ung.

Flatåsen Musikkorps er et korps som ønsker å utvikle et godt sosialt miljø og vil ha som ambisjon i felleskap å heve den musikalske kvaliteten. Ønsker å arrangere, delta på konserter og arrangement som fenger medlemmene og publikum.

Det er et ønske at medlemmene kan bidra til å skape stemning med musikk som gjør at det blir lagt merke til.